Osoby, które z różnych powodów są w trakcie stosowania diety odchudzającej, najczęściej skarżą się na mało urozmaicone menu dietetyczne. Z ratunkiem przychodzą surówki z kapusty pekińskiej. Są one nie tylko smaczne i co ważniejsze niskokaloryczne ale przede wszystkim łatwe w przygotowaniu.

Już w starożytności doceniano jej właściwości kulinarne i zdrowotne.  Nade wszystko wspaniale uzupełnia właśnie odchudzające diety. Delikatna i lekka nadaje się świetnie na sałatki i surówki z majonezem, oliwą czy octem. Rewelacyjnie smakuje także duszona z marchewką czy pomidorami. Z dużych liści spokojnie możemy przygotować gołąbki.

W kapuście pekińskiej, głównie jego części liściastej występuje szereg witamin: A, B1, B2, beta-karoten, C, E oraz PP. odnajdziemy w niej też sporo mikro- i makroelementów: fosfor, magnez, potas, wapń i żelazo. Jest produktem niskokalorycznym, spożywając 100 g kapusty, dostarczamy organizmowi tylko 30 kcal.

Kapusta zwykle spożywana jest w postaci gotowanej, jednak z racji zaleceń dietetycznych i jej bogactwa żywieniowego zalecamy ją w surowej postaci. Kupujmy tylko świeże warzywa, a takie przede wszystkim nie mają zwiędniętych liści. Bez względu na wybraną formę spożycia kapusty, należy ją dokładnie umyć, pozbywając się drobinek kurzu między liśćmi oraz larw owadów.  Poniżej przedstawiamy przepis na pyszna dietetyczną surówkę z kapusty.

Potrzebujesz:

  • kapustę pekińską (1szt)
  • cebulkę
  • oliwę z oliwek
  • marchewkę
  • przyprawy do smaku

Jak wykonać?

Kapustę należy drobno posiekać w paseczki. Marchewkę zetrzeć na tarce. Połączyć, dodać pokrojoną drobno cebulkę. Polać oliwą z oliwek i doprawić do smaku.